Schermen
Het middel in het duistere hoekje zetten, ik schijn er mijn licht even op.
Schermen, alles met een scherm, het is de dader in het verhaal. Punt uit, einde verhaal.
Hoe verbannen we de schermen uit ons leven en vooral uit dat van onze kinderen.
Het is een doorn in het oog, het prikt en ik wil er zo snel mogelijk van af, de confrontatie uit de weg.
Wanneer je kijkt naar het woord afleiding, dan zegt dit dat jij afgeleid bent geraakt.
Iets bracht jou af van het leiden van jouw eigen leven.
Wijzen naar het middel als dader, zet jezelf in een positie van slachtoffer. Het zet je (onbewust) in een houding die uitdrukking geeft aan “het is mij overkomen”. Daarmee doe je zelf een schepje bovenop het afgeleid zijn door iets anders dan jezelf. De tijd van schuld, boete en schaamte is voorbij.
Ons bewustzijn groeit
Steeds meer bewust van invloeden van buitenaf en de invloed die we zelf hebben op hoe we ons leven leven. Daarmee ook de wens en het verlangen om leiding te nemen over ons eigen leven.
Wij waren onbewust en nu we bewust zijn, willen we dat wij en onze kinderen beschermd worden voor de schermen in ons leven.
Wil je er aan ontkomen? Een houding aannemen gebaseerd op angst en onthechten.
Of wil je er samen mee leven. Een houding aannemen gebaseerd op liefde en verbinding.
Alles in het leven is neutraal, tot jij er een energetische waarde aan geeft.
Kun je neutraal kijken naar de schermen?
Kun je het in het licht zetten en zien wat het jou te bieden heeft?
Er een andere lading aan geven?
Wanneer je er je licht op schijnt, kun je wellicht ook de verrijking vinden die de schermen te bieden hebben.
Ik vind de telefoon een verrijking als het gaat om verbinding, laten weten dat je onderweg bent, later thuis komt. Dat ik middels technologie die verbonden is met schermen, mijn woord en beeld uit kan dragen en dat jij het kan lezen en op die manier met mij in verbinding kan komen. Voor onze dochter is het een verrijking om haar lesrooster en de wijziging die daar omtrent in plaatsvinden te zien in Magister. Ken je de telefoonboom nog en dat die bij jou thuis rinkelde terwijl jij al onderweg was naar school? Verrijkend ook in de informatievoorziening, waardoor er ruimte ontstaat om je aan-dacht te richten op het voelen van je interne belevingswereld in verbinding met de kennis die je tot je neemt.
We hebben onszelf en de kinderen bege-leiden, een leven te leiden. De constante natuurlijke stroom van intern naar extern en van extern naar intern en het inzetten van creatiekracht.
Wij fungeren als brug van verbinding, met een verfrissende kijk op wat was en is nu.
Wij zijn de leraar terwijl we zelf leerling zijn en als we in verbinding staan met de leerling die onze leraar is, creëren we een leven volgens eigen waarden. Gebaseerd op liefde, vertrouwen & verbinding.
Liefs, Audrey